Köpvillkor

Colours of Africa drivs av företaget Tavelmålare Bengt Elde AB, org. nr 556140-0325. Du kommer i kontakt med oss på info@coloursofafrica.se eller 08-6404500. Vi har en butik på Östgötagatan 36 i Stockholm, dit du är välkommen.
Läs mer om butiken här!

LEVERANS

För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Vi levererar enbart till adresser i Sverige. Vi skickar våra varor med Postnord. Fraktkostnaden är 60 kr. Om du handlar för mer än 1000 kr bjuder vi på frakten. Leveranstiden är 2-3 vardagar.

BETALNING

Vi har säker betalning med 100% SSL secure kryptering. Du kan välja att betala med kort: VISA, American Express och MasterCard. Du kan även betala med Paypal eller Klarna.

PERSONUPPGIFTER

Vi följer reglerna för GDPR när du handlar hos oss. När du handlar hos oss samlar vi in följande uppgifter om dig: Namn, Postadress, e-postadress och mobilnummer. Dessa uppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna skicka dig de varor du har beställt. Vi är skyldiga enligt bokföringslagen att spara dessa uppgifter så länge dessa lagar kräver.

De personuppgifter vi får in lämnas aldrig ut till tredje part. Som kund har du alltid rätt att få ett utdrag av de personuppgifter vi har tillgång till. Kontakta oss på info@coloursofafrica.se.

NYHETSBREV

När du handlar hos oss medger du att vi får använda din e-postadress till att skicka dig vårt nyhetsbrev. E-postadressen kan även i vissa fall användas för att skicka dig automatiserade e-postmeddelande som t.ex meddelar dig att du har varor kvar i varukorgen, eller ber dig betygsätta ditt köp hos oss. Du kan när som helst avsluta dessa prenumerationer genom att klicka på länken i nyhetsbrevet.

RETUR - ÅNGERRÄTT – ÖPPET KÖP

Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Om du ångrar dig har du 14 dagar på dig att returnera varan/varorna till oss. Returen ska vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att du mottagit leveransen. När du returnerar ett köp till oss står du för porto och ansvarar för att paketet når oss i gott skick. Packa därför in varorna väl. Lägg med en lapp med ditt namn och ditt ordernummer. Du får också gärna berätta varför du väljer att lämna tillbaka varan.

Vi löser inte ut ofullständigt frankerade returer.

Om du vill kan du använda Konsumentverkets Ångerblankett, men det är inte nödvändigt.
Du hittar Konsumentverkets Ångerblankett här!

Returadress:

Colours of Africa
Östgötagatan 36
116 25 Stockholm

Det går även bra att lämna tillbaka varorna i butiken.

Vid retur återbetalar vi pengarna med samma metod som de betalats till oss. Vi hanterar din retur så snabbt som möjligt så att du har dina pengar tillbaka, eller din faktura makulerad, utan dröjsmål.

Ångerrätten omfattar inte presentkort.

Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut dina varor och därefter skicka tillbaka dem till oss. Vi tar ut en avgift på 250 kr för hantering av icke avhämtade paket.

FELAKTIG LEVERANS

Om något blivit fel i din leverans, om du fått fel vara eller paketet är skadat på något sätt ber vi dig kontakta oss omedelbart på info@coloursofafrica.se

OUTLÖSTA PAKET

Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut dina varor och därefter skicka tillbaka dem till oss. Vi tar ut en avgift på 250 kr för hantering av icke avhämtade paket.

REKLAMATION

Om du skulle få en trasig vara, om varan går sönder eller på annat sätt är behäftad med fel har du reklamationsrätt. Kontakta oss på info@coloursofafrica.se så skickar vi en returfraktsedel. Vi står för returfrakten vid reklamation.

Reklamationsrätten omfattar fabrikations- och materialfel som kan konstateras vid normal användning av varan. Reklamationsrätten täcker inte skador eller slitage som uppstår som en följd av oaktsam hantering eller liknande.

Vid reklamationsärenden görs en bedömning om skadan är ett fabrikationsfel eller om den uppstått på grund av ovarsam hantering. Vid godkänd reklamation skickar vi en ny vara alternativt kan vi låta varan lagas av en fackman.

Vi följer Konsumentköplagen angående reklamationer:
Säljaren är ansvarig för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare. Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes, om säljaren inte kan bevisa annat. Om felet visar sig senare är det köparen som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård eller onormal användning. Köparen måste reklamera, det vill säga klaga på varan till säljaren, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Köparen ska meddela säljaren att det är fel på varan och vad som är fel. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att köparen upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället.

FÄRGÅTERGIVINING

Vi försöker att vara mycket exakta när vi visar bilder av produkterna. Det är dock omöjligt att garantera exakta färgnyanser då vi inte kan styra över inställningar som gjorts på mottagarens skärm. Att nyansen på varan du får inte stämmer exakt överens med den i vår webbshop är således inte ett skäl för reklamation.